Friday, April 09, 2010

HULU SELANGOR: KALAU PKR MENANG, KHALID SANGGUP PULANGKAN TANAH YBK?

. Friday, April 09, 2010


Pengundi melayu di Hulu Selangor harus 'mengajar' Pakatan Rasuah dengan memberi kemenangan kepada calon MIC sebab.....?

Apa pengundi melayu di Hulu Selangor boleh dapat jika memberi kemenangan kepada Pakatan Rasuah selepas tanah seluas 200 ekar yg diberikan oleh kerajaan BN dahulu kepada YBK untuk membina kampus UiTM serta membangunkan kawasan sekitar telah dirampas balik oleh Khalid gagap dan Pakatan Rasuah (PR) kerana YBK tidak bersetuju dengan cadangan khalid gagap supaya dia dilantik menjadi pengerusi YBK?

Semua orang tahu dan faham kenapa Khalid gagap kemaruk sangat hendak menjadi pengerusi YBK. Sejak mula dia dilantik jadi MB, sial lahanat ini hendak 'punyakan' BALKIS. Patut dan logik ke pengundi melayu di Hulu Selangor masih hendak berjudi nasib dan harapan mereka pada calon banjingan Pakatan Rasuah?


Pembinaan kampus UiTM di Serendah, Hulu Selangor dan membangunkan kawasan sekitarnya adalah satu projek untuk menjana ekonomi buat semua kaum selain dapat memberi YBK pendapatan tambahan supaya dapat berdikari dengan lebih lagi untuk membela nasib anak-anak yatim dan anak-anak orang Islam yang susah. Tidak kira calon UMNO atau MIC, tidak kira pengundi melayu atau bukan melayu, mereka harus memberi kemenangan kepada BN.

Satu je yang nak disampaikan pada para pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli MIC dan para pengundi India baik di Hulu Selangor mahupun diseluruh Negara. Jadikan ini sebagai satu iktibar bahawa UMNO lebih pentingkan setiakawan dan sanggup berkongsi kuasa dengan mereka, maka jangan hampakan dan kecewakan ahli-ahli UMNO lagi.

Sekiranya para pengundi India di Hulu Selangor majoritinya tidak mengundi calon MIC ini dan BN pula kalah. Secara peribadi akan bersama-sama dgn rakan-rakan yang lain akan menyokong mana-mana kawasan majoriti Melayu di seluruh Malaysia dan yang calon MIC ada potensi akan kalah digantikan dengan calon UMNO selepas ini.

Apa pun... jom kita sama-sama 'talkin'kan Pakatan Rasuah (PR) di Hulu Selangor ini. Najib pun ada cakap, kalau kita kalah atau menang biarlah sebagai BN. Tak guna kalau UMNO menang tapi BN kalah. Tak memerintah juga. Marilah kita sama-sama memberi sokongan padu kepada calon BN.

Kita harus akur dengan keputusan PM dalam mimilih calon MIC sebagai wakil rakyat P94. Keputusan dibuat berdasarkan logik intelektual demi perpaduan bangsa Malaysia di Hulu Selangor. Walau bagaimanapun kita berharap pada PM janganlah memilih Palanivel kerana beliau tidak lagi relevan lagi dengan aspirasi pengundi melayu, cina dan india di Hulu Selangor. Pilihlah calon MIC dari kalangan muda yang intelek,memahami jiwa dan keinginan pengundi tempatan. Carilah calon berwibawa seperti Parthiban dari Ijok yang melambangkan 1Malaysia. Perwatakan dan integriti inilah yang perlu di ketengahkan bukannya calon korup, rasisme sempit dan tidak peka dengan persekitaran rakyat.

Lagi elok undi calon dari komponen BN selain UMNO dari undi kat PAS/PKR. Pangkah diorg (PR) ingat diorang nak bekerjasama? Macam Perak, last-last sanggup jadi barua DAP. Calon dari MCA ke, MIC ke, kalau boss kat atas tegas, tak ke mana pun diorang nak buat bising. 

HIDUP BN!!!!!

1 comments:

Cawangan Bandar Baru Salak Tinggi said...

Bro..
Sape sini tak nak beli tanah harga RM15 seekar? Kerajaan Negeri bagi 2000ekar YBK tak sedar diri pi gadai kat bank Rm100juta.. Apa anak2 fakir miskin dapat? last2 bank songlap tanah tu. Memang sepatutnya wakil kerajaan negeri ada dalam lembaga pengarah YBK.. kalau betul telus biarla exco kerajaan negeri masuk dalam lembaga pengarah.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
Namablogkamu is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com | Distributed by Deluxe Templates