Tuesday, April 06, 2010

UMNO & MIC HARUS BERBINCANG

. Tuesday, April 06, 2010

UMNO harus berbincang secara muafakat dgn MIC. UMNO akan ganti ke DUN lain utk MIC pada plihanraya akan datang dan sebagainya. Inilah masanya MIC perlu menunjukkan setia kawan yang jujur bagi mengembalikan kepercayaan orang melayu terhadap kaum india yang racis dan berat sebelah. Perlu diingatkan MIC juga perlu amal 2 way tickets.

Najib harus mendengar suara akar umbi rakyat amnya dan orang Melayu khususnya. Kenapa setiap kali hanya orang Melayu saja yg perlu beralah, perlu berkorban, perlu berundur, perlu bersikap 'tak apa'??

Semua yang dulu menjadi hak milik kita semua sudah kita diserahkan sedikit demi sedikit. Mula-mula kongsi, lepas tu bagi pinjam, lepas tu ehsan, lepas tu bagi terus. Last-last kita juga di tuduh nak mengambil hak orang yang pada satu masa dulu hak kita.


Jika kaum india sendiri sudah benci sama Samy Velu dan pula Palanivel sudah ditolak oleh 198 pengundi yang lalu. Kita harus mendengar keikhlasan Palanivel sendiri menolak atau mencadangkan calon P94 laluan pada UMNO pula!!! Maka Najib taklah pening kepala. Rakyat P94 pasti hormati pengorbanan yang mulia itu.

Untuk live update PRK P.94 Hulu Selangor, join page Facebook P94 Hulu Selangor.

4 comments:

Anonymous said...

Saya berpendapat PRU12 yg lalu bukti rakyat Hulu Selangor mula bosan dengan kepimpinan MIC. Walaupun kalah dengan 198 undi sahaja tetapi kita kena lihat kepada undi yang rosak iaitu sebanyak 1,466. Daripada jumlah 1,466 itu dapat kita nilaikan bahawa rakyat Hulu Selangor masih sayangkan BN, oleh kerana mereka tidak mahu melihat MIC juga yang memegang kerusi tertinggi itu maka mereka mempertaruhkan undinya sehingga menjadi rosak disebabkan persaan berbelah bagi.

Secara rasionalnya inilah masanya untuk kita memberi peluang kepada wakil UMNO untuk menduduki kerusi Parlimen itu. Saya tidak rasis, kerana saya telah mengundi selama beberapa penggal sejak saya mendaftar jadi pengundi dan mula mengundi pada tahun 1994. Saya sentiasa menyokong BN. Dalam tempoh itu tidak pernah ada lagi wakil UMNO sebagai wakil di Parlimen untuk Hulu Selangor malah sejak dari mula Barisan Nasional ditubuhkan Hulu Selangor belum ada lagi wakil Parlimen daripada UMNO.

Saya benar-benar berharap agar YAB Dato' Seri Najib mempertimbangkan soal siapa yang menjadi calon untuk kali ini dengan sedalam-dalamnya dengan mengambil kira suara rakyat yang kerdil dan tidak pandai berpolitik. Kerana yang pasti orang-orang seperti kami ini tidak dapat menyuarakan pendapat kepada wakil rakyat di kawasan kami kerana setiap pendapat pasti akan dicantas dengan alasan ikut tradisi. Soal tiada MIC untuk mewakili ADUN di Hulu Selangor tidak perlu dipertikaikan. Mungkin untuk PRU 13 ada cadagan daripada pihak BN sendiri.

Cheguman said...

Siapa-siapa pun boleh jadi calon asalkan UMNO.

ghostWRITER said...

hasil risikan ghostwriter juga membawa petunjuk, calon mesti UMNO ;), cukupla MIC:-t

Anonymous said...

musti calon umno. kalau tak boikot

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 
Namablogkamu is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com | Distributed by Deluxe Templates